blog

בלוג על קופירייטינג, שיווק וכל מה שמסביב

?B2B or not to Be

כל מי שביקר בתערוכה מקצועית אחת בימי חייו, יודע לספר על נהרות עלונים שיכולים להטביע גם שחיינים מקצועיים. ואם כל עלון היה באמת מספר על משהו חדש, אזי מילא. הדבר נכון בענפים רבים בתחומים שונים - פעילות B2B מאופיינת בשמרנות ורשמיות, ולעתים קרובות גם בהנחה סמויה ש"אין הבדל בין מה שאנחנו עשים למה שהמתחרים עושים".

קראת פעם פרופיל חברה ותחושה קלה של דה ז'ה וו ש"את הטקסט הזה כבר קראתי", הכתה בך? התחושה הזו לא מוטעית. בענפים רבים מדי, החומרים השיווקיים דומים עד זהים ונבדלים בלוגו וצבעוניות שונה. אלה שמסתובבים בתערוכות וכנסים בתחומים שונים: טכנולוגיה, קוסמטיקה, מערכות חשמל, דפוס או אנרגיה חלופית, רואים שככל שהם עוברים בין דוכנים הם למעשה קוראים את אותם מסרים! 


אני לא מדבר על העתקה, חלילה, אלא על תקרת זכוכית קריאטיבית שחברות רבות, מתחומים שונים, מפחדות לפרוץ.

הסיבה שהעניין כל כך בולט בקרב חברות B2B נובעת מאופן ההתנהלות הנכון בין עסקים: קר, לוגי ונבחן במבחן התועלת והכדאיות הארגונית. ולכן, טווח המסרים מצטמצם.

 

קופירייטינג מבודל בחברות B2B

קופירייטינג הוא תמצית. הוא שורה תחתונה להצעה השיווקית שלך והדרך להציג באופן קריאטיבי את החברה שלך. לפיכך, מתחרים הם לא מקור להשראה, אלא מקור לבידול. בידול יכול לנבוע מעצם המוצר, ממודל התקשרות ייחודי או מרעיון או מתובנה עמוקה לגבי עולמו של הלקוח. החתירה לבידול צריכה להיות אחד הפרמטרים שלפיו אתם נמדד הקריאייטיב.

פוקוס על המסרים השיווקיים

הרבה מאוד מהמאמץ הפרסומי למעשה מתבזבז אם המסרים לא ברורים ולא מסודרים מאורגנים. הבנה מה הסדר החשוב ביותר נובעת מתוך היכרות עם הכאבים של הלקוח הפוטנציאלי והאופן שבו המוצר המשווק מספק לכך מענה. יש לקבוע מהי התועלת העיקרית ולהתמקד בה בכותרת ובכותרת המשנה. חשוב לחזור על מסרים ממספר זוויות ואת אפקט הראשוניות והאחרונות.

קביעת נושא השיחה

חברות רבות מתנהלות בשוק שבו המוצר זהה בין כל היצרנים. הוא כבול לתקנים או לדרישות מכרז, ומבחינה טכנית הוא לא שונה מהמתחרים. כאן למעשה, יש צורך לשנות את נושא השיחה מהמוצר אל החברה. חברות כאלה, המשווקות קומודיטי, צריכות לקבוע כי המסר השיווקי ידבר על איכויות השירות, האמניות, הבינלאומיות. בתחומים המסורתיים, חברות רבות נוטות להידמות זו לזו. יצירת תדמית רעננה ומודרנית, ולו במעט, תוביל להבנה כי "עם החברה הזאת אני רוצה לעשות עסקים", וזאת משום שהמוצר כבר ייצא ממשוואת השיקולים.

קופירייטינג היא היכולת להעביר מסר באופן אפקטיבי. חישבו היטב מהי הדרך האפקטיבית עבורכם ועבור הלקוחות שלכם!