מיקרו קופי

"הוספה לרשימת הקניות" זה מיקרו-קופי. "מתכונים נוספים שישדרגו את הארוחה" זה מיקרו-קופי. "נהדר, סיימת את הקנייה. יש לך טעם נהדר :)" זה מיקרו-קופי.

כולם משפטים קצרים וכולם, וזה העיקר, קשורים לפעולות בממשק. לפני הפעולה, לצורך תיאום ציפיות והנעה לפעולה, לאורך תהליך, כדי לוודא שהגולש יבין וישלים את הפעולה, ועם סיום הפעולה, כדי להודיע לגולש שהפעולה שביצע נקלטה ולהסביר לו מה הולך לקרות עכשיו. גם תמונת המצב של פעולות, כמו אזור האישי, רשימת המועדפים, סל קניות או דש-בורדים נכללים בהגדרה.

מיקרו-קופי קשור לפעולות בממשק, אבל לא מסתיים בממשק. גם הודעות אוטומטיות במייל או בסמס עם סיכומי הזמנות, שחזורי סיסמה, תזכורות, כמו למשל שמועד הקופון עומד לפוג או שהשליח יגיע מחר וכדאי לוודא שמישהו יהיה בבית - כולם קשורים לפעולה שביצע הלקוח ולכן נכללים בתהליכי אפיון וכתיבת מיקרו-קופי לאתר או מיקרו-קופי לאפליקציה.

 

מיקרו-קופי כעוד הזדמנות לשיחה

אז מיקרו-קופי הוא נושא טכני שאמור ליצור ממשקים פשוטים וידידותיים יותר להבנה או בעצם כתיבה שיווקית? לדעתנו גם וגם.

נחזור לדוגמאות בפסקה הראשונה. כולן היו ברורות ורלוונטיות לפעולה ספציפית, אבל כל אחת שונה בגישה שלהן וכל אחת הוסיפה עוד אספקט לפעולה. הראשונה, הוספה לרשימת הקניות, היתה קונקרטית וחד משמעית, כמו שפעולה חשובה וחוזרת בממשק צריכה להיות. בשנייה, הנענו גולשים לקרוא מתכונים נוספים אבל גם שילבנו הבטחה שיווקית - הם ישדרגו לך את הארוחה. נתנו להם ערך וסיבה להמשיך איתנו. ובשלישית, הודענו שההזמנה נקלטה בהצלחה, אבל על הדרך גם פרגנו ויצרנו חוויה נעימה, זכירה וממותגת יותר.

מיקרו קופי עוזר לנכסים דיגיטליים כמו אתרים, אפליקציות, ניוזלטרים ואפילו מכונות לשימוש עצמי (כן, כתבנו מיקרו-קופי לכספומטים) לתקשר עם משתמשי הקצה ולייצר עוד אינטראקציה מותגית או שיווקית.


בשפת המותג, בכל שיחה

כתיבת מיקרו קופי מתחילה באפיון שפה - השלב האסטרטגי שבו קובעים על מה המותג ידבר, אל מי ומתי, ומה יהיו נושאי השיחה שלו. אפשר לראות באפיון השפה ספר מותג טקסטואלי שכולל את סיפור המותג, הערכים, ניתוח קהלים, תכונות האישיות והפרסונה, וכמובן את העקרונות הטקסטואליים של כל אלה. בתהליך אנחנו מבססים את רציונל המותג, את אופי השיחה, את התפיסות שנרצה להנחיל ומשם מגיעים לאותן תובנות ועקרונות איך המותג מדבר ואיך הוא נכתב.

אפיון שפה היא הזדמנות מצוינת גם להגדיר אוצר מילים ייחודי למותג, כללים לפנייה עבור מוקדי השירות והמכירה ועקרונות כתיבה בסושיאל שיעבירו את הווייב והתוכן של המותג בצורה אפקטיבית.


ולסיום, החלק החשוב ביותר במיקרו-קופי הוא המקום שבו הוא פוגש את המציאות. ממש כשם שאנחנו שונים כשאנחנו ליד חברים, בדיון מקצועי, בריאיון עבודה או בשיחה אינטימית, כך המותג שלנו, ובעיקר הכותבים של המיקרו-קופי, צריכים להיות מלאי טקט ורגשיים, כדי להבין מה הטון, הסגנון והמילים הנכונות לסוג השיחה הנוכחית.

אם כל זה נשמע מעניין, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, וניקח את זה משם.