blog

בלוג על קופירייטינג, שיווק וכל מה שמסביב

איזה קופירייטינג ואיזה נעליים

דמיינו את הטקסטים שלכם כמו חלון ראווה בחנות נעליים. הם יחליטו אם תציגו עשרות נעליים על מדפים כמו ברחוב הרצל ברמת גן, או שתציגו חמישה דגמים ותגרמו לאנשים לדמיין ולהיכנס לחנות.

קופירייטינג תמיד נובע מאסטרטגיה שיווקית. מילה כבדה שלמעשה אומרת - למי פונים, למה פונים אליו, מה מספרים ובאיזה נימה מספרים. נו, כמו חלון הראווה עם הנעליים.

מותג ב-360 מעלות

קופירייטינג רואה את כל האתגרים של המותג. אם המתוג מתמודד בקטגוריה חדשה, הוא ידע להגדיר אותה, אם מדובר בהצעות שמשווקות כחבילות, לתת להן שם זכיר וברור ואם המותג פועל בשוק רב מתחרים, הוא יבנה מסרים שיצרו תדמית בולטת מהמתחרים. בנוסף, קופירייטר ידע להבין איך מיישמים את כל המטרות, הרצונות והשאיפות האלה בכלים השיווקיים השונים: תוכן לאתר, פרופיל חברה, ניזולטר, דיוור ישיר ועוד.

אחת המשימות היותר מורכבות ומהנות של קופירייטר היא פיצוח התחושות שהמוצר אמור לעורר: באיזה גובה הוא מדבר אל קהל היעד, האם הוא בעל חוש הומור, רגשן, חכם, חזק או חלש (במובן החזק של המילה) וכולי. קופירייטינג טוב ידע להעביר במילים וברעיון את התחושה והרגש שהמותג צריך לעורר. אותם ערכים ילוו אותו בכל מדיה ובכל פעילות שיווקית וייצרו בקרב קהל היעד תפיסה ברורה לגבי המיצוב שלו.

רגשות ותחושות שמבדלות מותגים

מעבר לקביעת המסרים העסקיים,קופירייטינג הוא היכולת לתקשר עם אנשים אחרים. כאן חשובות הנגיעות היצירתיות, הניתוח האנושי והניסיון. היכולת לעורר במילים תגובות רגשיות, לסחוף בשני משפטים אדם ולהעביר באופן קצר מחשבה חדשה היא הדבר האמיתית. בלעדי היכולת לפנות לאדם ולשנות בו משהו, כל השאר הוא אקדמיה.

לבידול ויצירת אסוציאציות מספר דרכים. הראשונה שבהן היא שימוש ברעיון קריאטיבי אחד וברור. פרסום טלפון סלולרי באמצעות מכוניות מרוץ או פרסום מזרונים באמצעות דובים שאוהבים לישון משליכות באופן מיידי על איכויות המוצר ויוצרות לו סביבה אסוציאטיבית חיובית וזכירה.

באופן אחר, משפט מבדל או כותרת ברורה עושים עבודה דומה. יש מכבי יש חברים או לך תצטיין הם המחשות בולטות לאווירה שמילים יוצרות. קופירייטינג טוב צריך לדעת להציג את החלופות ואת הסיבות לבחירת טקסטים וניסוחים בהסתכלות מותגית כוללת.