blog

בלוג על קופירייטינג, שיווק וכל מה שמסביב

קופירייטינג פייסט

קופירייטינג משנה צורות בכל זמן ובכל מדיה. קחו למשל את הרשתות החברתיות, הווידאו, נקודות המכירה והאפליקציות ותבינו איך יכולות חדשות הצריכו התאמות במסרים ובהגשה. השינויים בפלטפורמות לא שינו דבר בצורת החשיבה, אז על זה אנחנו הולכים לדבר :)

המהפכה הדיגיטלית, אמצעי השיווק השונים, הווידיאו שמתעורר והרשתות החברתיות שמחברות את כל הקצוות במהירות עצומה מחביאים מאחוריהם דבר שרבים שוכחים - כל הכלים האלה כאן כדי להעצים חוויה אנושית. הם לא העיקר ולא האסטרטגיה, אלא הדרך שלנו, אנשי קריאייטיב ומשווקים, להגיע אל אנשים אחרים.

מה הרעיון?

קופירייטינג צריך לבטא רעיון מסוים. לא משנה אם מדובר בכתיבת פרופיל חברה, קמפיין מודעות, או תוכן לאתר - מסר מסוים שמבטא הבטחה צרכנית הוא הבסיס לקופירייטינג סוחף ומשכנע. השאלה מה המסר המדויק מצריכה נתוני רקע שיווקיים: מה היתרון של המוצר, למי הוא פונה, מה עמדת המתחרים בתחום, מה התמהיל השיווקי והחלטות המיצוב וכולי. לשם המחשה, קחו את הרעיון של אתר השוואות הביטוחים compare the market שביקש לפרסם את עצמו. הקופירייטינג הייחודי כאן למעשה יצר דמות מירקט (מירקט - שיבוש משעשע של מרקט - היא למעשה סוריקטה) ואתר שלם שאפשר לגולשים להשוות מירקטים לפי מידות, משקל, תחביבים וכולי - www.comparethemeerkat.com. דמות המירקט שהובילה את הקמפיין הסבירה לאנשים שאם הם רוצים להשוות מירקטים - הם במקום הנכון. אבל אם הם רוצים להשוות ביטוחים הם התבלבלו וצריכים לגשת לאתר דהמרקט.

זווית חדשה

הרעיון יכול להיות דרך מסוימת לבטא את המסר שלך - דוגמת Be Stupid של דיזל, שקורא לקהל היעד ללכת עם הלב שלו ועם הדברים שעושים לו טוב. בניית מותג מתמקדת פעמים רבות במסרים שכבר הכרנו ממותגים אחרים. קופירייטינג טוב צריך לקחת את אותם מסרים ולהביא אותם למקום חדשני ומרגש יותר. כך מעררים תשומת לב בקרב אנשים ומספקים להם סיבה טובה להתחיל לדבר על הנושא. קחו לדוגמה את רד-בול , ואת הביטוי היפה שהם נותנים לכל נושא הכנפיים והתעופה בתהליך בניית המותג. הזוית החדשה יכולה לייצר טריטרויית מותג לגיטימית גם באסטרטגיות שכבר נחרשו.

קצר ולעניין

קופירייטינג, להבדיל מכתיבה שיווקית, מחייבת תמציתיות. לכל שורה יש סיבה וכל משפט צריך להוביל אל זה שלאחריו. הקיצור אומר שהמשפטים צריכים לשלב מילות מפתח שמעבירות מסרים בצרה מאורגנת. עיקרון חשוב אחר הוא לגשת ישר לערך המוסף. אם מערכת חדשה שהשיק הבנק חוסכת לך זמן - אין טעם להסביר כמה המערכת מתקדמת וטובה - אלא לגשת ישר לתועלת ללקוח ולטפל בה.

להבין את דינאמיקה של המדיה

לכל ערוץ שיווקי יש דינמיקה משלו ודרך שבה המידע בו נקלט. ערוצים דיגיטליים מתאפיינים בסריקת הדף, הצמדות לכותרות ולהמחשות גרפיות וצורך להסב את תשומת הלב לסיפור באופן יצירתי. מוצרים מודפסים נקראים במתינות ויכולים להכיל מידע עמוק וענייני יותר. יש בהם גם מקום להרחבות טקסטואליות על פני המחשות גרפיות. הדינאמיקה של המדיה, המקום בו היא נקראת (קופירייטינג לתערוכה לא דומה לקופירייטינג לעמוד נחיתה) והשלב בתהליך המכירה שבו היא מוצגת משפיעים מאוד על הצרכנים והציפיות ממנה.